- 22/05/20
Health Challenges Congress - pojedynek ekspertów pt. "W jaki sposób finansować ze środków publicznych prywatne placówki medyczne?"
21 maja 2020 r., podczas V Kongresu Wyzwań Zdrowotnych Online (Health Challenges Congress - HCC Online, 14 maja-14 lipca 2020 r.),
- 02/05/20
60 proc. Polaków będzie korzystać z prywatnej opieki medycznej po epidemii
Jak wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Badań Zmian Społecznych, prawie 60 procent Polaków zadeklarowało, że po epidemii będzie korzystać z prywatnej opieki medycznej, spośród tych osób 13 procent nie korzystało dotąd z takiej opieki, ale ma zamiar zacząć.
- 29/04/20
Deloitte: zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi wzrośnie po pandemii
Po pandemii wzrośnie zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi, oszczędnościowymi i emerytalnymi - ocenia ekspert firmy Deloitte.
Aktualności
Ubezpieczenia zdrowotne to budowanie relacji
Tym razem Dziennik Ubezpieczeniowy, w felietonie W. Pawła Kalbarczyka, eksperta rynku ochrony zdrowia, porusza temat ubezpieczeń zdrowotnych oraz istotnych czynników dla trwałości polisy. Wskazuje, że ważne w tym względzie są dobre relacje z ubezpieczającym jednakże równie istotne są relacje z ubezpieczonym jako bezpośrednim beneficjentem świadczeń zdrowotnych.
W ubezpieczeniach zdrowotnych wizerunek firmy, ale także jakość i trwałość polisy zależy w bardzo dużym stopniu od obsługi medycznej i efektów leczenia. W ubezpieczeniach zdrowotnych typu in-kind, czyli zapewniających dostęp do świadczeń zdrowotnych, szczególnie ambulatoryjnych, nieprzerwanie obowiązuje zasada "sprawdzam". Dlatego to właśnie opinia ubezpieczonych jest najważniejsza dla trwałości i jakości portfela ubezpieczeń zdrowotnych. W pierwszej kolejności oceniana jest szybkość dostępu do usługi zdrowotnej (gdzie dojechać, możliwość zaparkowania, czas oczekiwania na wizytę pod gabinetem), jakość udzielonego świadczenia (zachowanie lekarza, jak rozmawiał, czy słuchał pacjenta) a jako ostatni pod ocenę brany jest efekt zaleconego leczenia.
Tylko w niewielkim procencie pracodawcy opłacają ze środków własnych ubezpieczenia zdrowotne dla pracowników (w przeciwieństwie do abonamentów medycznych). Stanowi to dodatkową trudność w pozyskaniu dużej liczby ubezpieczonych. Dlatego świadczeniodawcy powinny dbać o dobrą i sprawną obsługę ubezpieczonych już od samego początku. Przekazywane „z ust do ust” opinie na temat indywidualnych doświadczeń z placówkami medycznymi i lekarzami nie potrzebują innej reklamy. Należy zatem wsłuchiwać się w spontaniczne opinie pacjentów prywatnych i monitorować je.
Zdaniem felietonisty jeśli jakość jest widoczna, przekuwa się to na sukces finansowy firmy. Odczucia ubezpieczonych wpływają na trwałość polis, jak i przychody zarówno ubezpieczyciela, jak i świadczeniodawcy. Dlatego zbudowanie dobrych relacji ze świadczeniodawcami przez ubezpieczycieli, jest kluczowe dla sukcesu ubezpieczeń zdrowotnych.
Autor poleca oparcie planów sprzedaży i obsługi o sprawdzenie opinii i faktów. W przypadku braku źródła eksperckiego czy badania rynku lub opinii ubezpieczonych ekspert sugeruje porównanie wyników sprzedaży sprzedawców ubezpieczeń zdrowotnych bez specjalizacji i oraz sprzedawców wyłącznych abonamentów medycznych.